h1

Ha tetszett a NANA, tesztszeni fog a…

2009. augusztus 26., szerda 21:09

BokuragaitaBokura ga ita?

Na ne nevettess!
Az augusztusi Mondóban (55. oldal) akadtam erre a számomra bizarr ajánlóra, gondoltam leírom, én hogy látom. Természetesen minden ilyen összehasonlítás szubjektív, nem a cikk íróját kívánom ezzel a szösszenettel támadni.

Na de miért is nem tetszett a Bokura ga ita?:

– az anime

Az eleje még hagyján, de amikor már kezd jobban kirajzolódni Yano jelleme, a sérüléstől való félelem miatti önzése, na onnantól végig annak szurkoltam, hogy “Kislány, hagyd már végre ott, ne tedd tönkre az életed EZÉRT!”.

Ilyen alakok az életben is vannak, akik nem képesek túllépni életük első párkapcsolati csalódásán és onnantól kezdve minden kapcsolatukban önkéntelenül is a másik felet büntetik a saját szomorú múltjuk miatt.

Na az ilyen pacákokat kell nagyon jól elkerülni! A normális ember idővel túl tud lépni (önmagától), nem keseredik meg véglegesen, képes az újrakezdésre. Ha alkalmas emberre talál újra kitárja a szívét és teljes bizalommal tekint a jövőre.

Yano hosszú részeken keresztül csak gyötrődött, gyötrődött, ugyanakkor gyötört is másokat. Egyáltalán nem lopta be magát a szívembe. 😦 Az utolsó részben meglepő módon az előzőektől eltérően már-már szerethetőnek ábrázolták (Édesanyjával való viselkedése), de ez a pálfordulás nem győzött meg arról, hogy ne Take legyen a győztes.

Mindezt azért, mert mindenki, így Nanami is megérdemelne egy olyan első kapcsolatot, ami nem a másik megmentéséről szól.

– a manga

A Wikipedia szerint még jelenleg is fut a történet. Nem tartom elépzelhetetlennek, hogy ha az alkotó oly módon csavarja a fonalat, hogy Yano egy tisztességes, másokért és önmagáért kiállni tudó, kedves, őszinte férfivé érik, akkor ne tudnám elfogadni a Nanamival való happy end-et. 🙂

LovelyCLovely Complex

Erről csak annyit, hogy nemrégiben olvastam egy cikket, miszerint az LC történetéhez az író az Itazura na Kiss-ből merített.

Tehát egy szó mint száz:

tessék inkább előbb Itazura na Kiss-t nézni és olvasni! 😉

(Egyébként tetszeni tetszett – jókat lehet nevetni rajta -, de aki a NANA-hoz hasonló felnőtt “mesét” vár, az csalódni fog.)

His And Her Circumstances ~ Kareshi Kanojo No Jijoucircumstances_1024

Komolyan nem értem ezt a listát… A Bokura a Lovely és ez hasonlítanak… EGYMÁSRA, … de nem a NANA-ra!

Egytől egyig iskolás szerelmi történetek, a NANA viszont a felnőtt élet kezdetét mutatja be (egyértelműen más a célcsoport), sokkal bonyolultabb és kényesebb témákat boncolgatva. Értem én, hogy a shoujo “életérzés” miatt válogatták össze ezeket a címeket, de nem úgy van az, hogy akinek egy shoujo tetszett, az mindet kedvelni fogja (és igen, a NANA inkább josei).

(A His and Her-höz egy kis jótanács: sok-sok kávé és türelem ajánlott! A főszereplő lány hiperaktívitása…. eléggé idegesítő tud lenni.)

És tényleg, hogy maradhatott ki a Paradise Kiss? Ugyanaz az író, ugyanúgy MADHOUSE, ugyanúgy josei… hmm? 🙂

Tessék máskor engem kérdezni! *csak vicceltem, vicceltem* 😀

A ParaKiss-en kívül a NANA-hoz hasonlóan josei darabok: a Nodame Cantabile, a Honey and Clover, az Omohide Poroporo , míg a 2009-es felhozatalból a Ristorante Paradiso, a Genji Monogatari Sennenki vagy épp a Higashi no Eden sorolható ide. Az utóbbi kettőt még nem néztem végig, de az első benyomások alapján bátran ajánlhatom őket!

A Beck-et nem ismerem (még). Az AniDB-n jelzett kategóriák alapján a listából ez hasonlíthat a leginkább a NANA-ra. Több mint egy tucat csapat lefordította (japánról) és még a MADHOUSE is stimmel (nem ez a legfontosabb persze, csak amolyan extra 🙂 ). Köszönöm az ajánlást, kíváncsi vagyok, hogy egy fiúknak szánt (shounen) anime hogyan dolgozza fel a témát (zeneipar…, felnőtté válás… stb.).

(UPDATE!: meglestem az első részt a Beck-ből, hát hogyismondjam “érdekes” a hangulata, kicsit nekem talán túl trágár a nyelvezete és egy csöppet erőltetettnek is találom az angol szlenget. Egyelőre parkolópályára állítottam, később még meglátom, most van más, ami már az első rész után megfogott.)

by Kibou no Hikari

4 hozzászólás

  1. Nna, ezen nekem is kikerekedett a szemem, mikor pár héttel ezelőtt a Mondot olvastam.

    A Bokura ga Itáról annyira nem tudok véleményt alkotni, mert megterhelő volt, hogy az első részen el ne aludjak. Komolyan. A szereplők mintha várnának egy percet, reagálnának, aztán válaszolnának a feltett kérdésre. Tisztára, mint az értelmi fogyatékosok[persze én csak az első rész alapján mondok ítéletet, mert a többit nem láttam].

    A Lovely Complex nekem (is) tetszett, bár én is úgy gondolom, hogy nem a NANA alapján kellene megítélni.

    A Kareshi Kanojo No Jijout tervezem megnézni, de kicsit félek a grafikától és a sok állóképtől, ami gyengeségként írható fel ennek a darabnak.

    A Beck meg nem érdekel, bár talán igazad van abban, hogy az említettek közül ez hasonlít a NANAra leginkább.

    Igazából nagyon azt nem(sem) értettem, hogy ha a Nodamét meg a H&C-t az animax is sugározza/sugározta, akkor mért nem azokat reklámozták??._.


  2. Reklámszempontból valóban nem volt túl jó ötlet, hogy kihagyták a Nodamét és a H&C-t a felsorolásból, viszont azt értékelem a Mondo-ban, hogy nem csak a tv-ben látható sorozatokat népszerűsítik egyfolytában.
    Számos jó animére hívták már föl a figyelmem. 🙂
    Megnézve a többi kategóriákban ajánlottakat, most ott is csupa olyan animét soroltak fel, ami csak a neten (vagy eredeti dvd-n) érhető el.
    Gondolom egyfajta látókör szélesítés lehetett ezzel a céljuk, hogy a csak az animex-en élő nézőt egy kissé felrázzák és ez szerintem dicséretes (bár ugye nekem most nem ajánlottak semmi újat). 🙂


  3. Szia! A Nodame Finale Specialjának a feliratta mikora várható?


  4. Szia. Még nincs vége teljesen a vizsgaidőszaknak, majd csak utána.



Vélemény, hozzászólás?

