h1

Régi feliratok #1

2009. október 5., hétfő 01:08

Többen kérdeztétek már (más honlapok fórumain, e-mail-ben), hogy honnan ered a nicknevem, milyen megfontolás alapján választottam pont ezt.

Nos, azt hiszem, hogy a lenti videó válaszol mindenre (legalább 1000x elhangzik benne egy bizonyos kifejezés).

SM_Stars_borito

Tehát, Bishoujo Senshi Sailor Moon Sailor Stars 200. (befejező) epizód.

Ez volt az első anime fordításom. Még 2007 elején készítettem. Akkoriban még egyáltalán nem értettem semmit a japán szinkronból, így a fordítás során teljes egészében az angol feliratra kellett támaszkodnom és ez meg is látszik az eredményen. Ráférne még egy kis magyarítás, néhány mondattal nem vagyok kibékülve.

Ami új, az a videó (ugye a felirat régóta fent van az AA-n).

Saját DVD rip, 640×464-es felbontású, AAC hang és h264 kódolású videó, Matroska (.mkv) konténerben.

Szerintem egész szép lett, bár a [KAA]-féle első szezon minőségétől még messze van, hát igen, az Avisynth használatát még nem sikerült elsajátítanom.

A felirat kapott egy kis formázást (és egy kis plusz helyesírás ellenőrzést, mint kiderült, annak idején nem az utolsó mentést sikerült feltöltenem) és a sima srt is pozícionált, így a felirat / videó optimális megjelenítéséhez CCCP kodecpackot és Media Player Classic-ot javaslok.

Az észrevételeket szívesen fogadom, a negatív kritikával azért óvatosan. 🙂 Persze jöhetnek, de jobban örülnék a konstruktív javaslatoknak.

Megjegyzés:
Igen, sokan kérdezték már azt is, hogy miért pont csak az utolsót fordítottam le. Egyszerű, ezt néztem meg annyiszor, hogy már kívülről fújtam, egyszerűbb volt leírni, hogy később még inkább élvezhessem, ha előveszem.

Terveztem / tervezem, hogy egyszer lefordítom az egész Stars évadot, pár rész kész is van, de az angol alapanyag helyenként elég vacak (kimaradó mondatok… stb.), így inkább várnék valami jobbra (talán a KAA is odaér egyszer…).

MINTAKÉP

VIDEÓ

by Kibou no Hikari

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

