h1

A Brand New Life (2009)

2011. január 12., szerda 19:46

A Brand New Life

Ezúttal Ounie Lecomte elsőfilmes rendezőnő 2009-ben megjelent önéletrajzi ihletésű* gyöngyszemét szeretném nektek bemutatni. Ez az első filmfordításom, remélem, hogy elnyeri a tetszéseteket.

  • Cím: 여행자 (Yeohaengj)
  • Forgatókönyvíró, rendező: Ounie Lecomte
  • Világpremier: 62. Cannes-i filmfesztivál, 2009. május 20.
  • Játékidő: 92 perc
  • Stúdió: Now Film (Dél-Korea), Gloria Films (Franciaország)
  • Ország: Dél-Korea, Franciaország
  • Nyelv: koreai

Rövid történet:

1975-öt írunk, a helyszín egy, a katolikus egyház által vezetett Szöul környéki árvaház. Ide kerül Jinhee (Kim Saeron), a 9 éves kislány is, miután az édesapja egy közösen eltöltött idillinek tűnő nap után váratlanul az ott dolgozó apácák és nevelők gondjaira bízza.

Vajon Jinhee el tudja felejteni a múltat? Képes lesz beilleszkedni és új életet kezdeni?

A film rendkívül megkapó módon a kislány szemszögéből mutatja be a történetet. Az alacsony költségvetésű alkotás az elhagyatottság miatti fájdalmat és a dühöt mindenféle sallangtól mentesen, visszafogottan ábrázolja. Úgy, hogy a torokszorító érzés a film 92 perce alatt végig bennünk marad, mégse érezzük egy pillanatig se giccsesnek a művet.

Trailer (magyar felirattal)

Képgaléria

Ferdítői megjegyzések:

  • A filmben angolul elhangzó mondatokat két okból nem fordítottam. Egyrészt egy kivételével az összes ilyen mondatot rögtön tolmácsolják koreaiul is, másrészt a film eredeti nyelvén elhangzó párbeszédekhez képest, ezen részekhez szándékosan nem készült koreai felirat sem.
  • 29:54Mt 27,46; Mk 16,34 – Bár a Károli-féle Bibliában az adott sor így szerepel: “Én Istenem, én Istenem, miért hagytál el engemet?”, én ezzel szemben “Atyám, Atyám”-ot írtam, azért, hogy a filmbéli párhuzam/utalás ne vesszen el.

*A rendezőnő, aki egyben a forgatókönyvet is írta, Dél-Koreában született, ám gyerekkorában egy francia pár örökbe fogadta.

Letöltés:

Videó
(DVDrip: 704×368, XviD, AC3 5.1)

Multiupload (1,36 GB)
(ha felajánlja, érdemes a Multiupload-on belül a “Direct download” lehetőséget választani.)

vagy

Megaupload (megszűnt): Első fele (750 MB), Második fele (640,82 MB)
(.zip fájlként csomagolva)

Letöltési, lejátszási segédlet

Felirat

~*~

Amennyiben a fenti linkek nem működnének, a felirat passzol a A.Brand.New.Life.DVDRip.XviD-BiFOS.avi releasehez is, ami letölthető többek közt az asiatorrents oldalról.

~*~

Magyar szöveg: Kibou no Hikari

Lektor: Polleen

Jó szórakozást kívánok (papírzsepiket elő)!

UI: Ha tetszett a film, javaslom, tegyetek egy próbát a 2010-es Mother című japán doramával is!

Kibou no Hikari

9 hozzászólás

  1. Bocsi, de mind a két része ugyan az, ugyan nem tudom melyik hiányzik, de valamelyik hiányzik…


  2. Köszi, hogy szóltál! Javítottam.
    Tegnap észrevettem, hogy elírtam, át is írtam, de ezek szerint mégse mentette el, amikor ráfrissítettem. 😦 Bocsi.
    (az első fele volt rossz)


  3. Köszi szépen a feliratot, nagyon tetszett! Én csak azt szedtem le, mert a film már megvolt máshonnét.
    Nagyon megható film, csak ajánlani tudom. Az a jelenet, amikor a kislány nem megy el a misére majd kimegy a kertbe és… huh, a torkomban dobogott a szívem. :O


  4. Örülök, hogy tetszett. 🙂
    Kicsit módosítottam a hozzászólásodon, hogy ne legyen túl nagy spoiler benne, remélem, nem bánod. 😉


  5. Nagyon klassz film volt, megrázó és elgondolkodtató. Kösz az értő feliratot hozzá!


  6. Nagyon szívesen. Örülök, hogy tetszett.


  7. Hálás köszönet a feliratért!


  8. köszi a feliratot, szép film


  9. […] Sae Ron (A Brand New Life) […]



Vélemény, hozzászólás?

