h1

[Terítéken] Augusztusi k-drama kitekintő

2012. augusztus 4., szombat 10:00

Haeundae Lovers

Hangul: 해운대 연인들
Csatorna:
KBS2
Műsorsáv: Hétfő & kedd 21:55
Start: 
2012. augusztus 6.
Epizódok száma: 16 epizód
Műfaj: romantikus vígjáték

Lee Tae Sung ügyészúr (Kim Kang Woo – A Man’s Story) valamilyen úton-módon elveszíti az emlékezetét, gengszterek közé keveredik, majd romantikus kapcsolatba bonyolódik a bűnözők vezérének lányával (Jo Yeo Jung – I Need Romance).

Ó-ó, garantáltan kellemetlen lesz, amikor ráébred a valódi identitására. 🙂

A sorozat Puszan keleti részén, az impozáns Haeundae parton játszódik.

Teaser:

May Queen

Hangul: 메이퀸
Csatorna: 
MBC
Műsorsáv: Szombat & vasárnap 21:50
Start: 
2012. augusztus 11. -> augusztus 18.
Epizódok száma: 32 epizód
Műfaj: romantikus

Klasszikus szerelmi háromszög.

Jeon Hae Joo-nak (Han Ji Hye –The Duo) nagyon nehéz gyerekkora volt, a semmiből küzdötte fel magát.

Az érte küzdő férfiakat: Kang Sant és Chang Hee-t, Kim Jae Won (Can You Hear My Heart) valamint  Jae Hee (Color of Woman) alakítja majd. Az egyikük egy chaebolt, míg a másik, a lányhoz hasonlóan egy hányatott sorsú karaktert játszik majd.

A történet a szereplők gyerekkorával kezdődik.

A kicsik között is csupa nagy név szerepel ám:

a szereplők fiatal énjeit Kim Yoo Jung (The Moon That Embraces the SunDong Yi!), Park Ji Bin (Stars Falling From the Sky, Queen Seon DeokYi San!) és Park Gun Tae (Warrior Baek Dong Soo) mutatja be nekünk.

Higgyétek el nekem, már ezért a három zseni színészpalántáért érdemes lehet belekukkantani a sorozatba. 😉

A dorama a Dr. Jin-t követi a képernyőn.

Faith

Hangul: 신의
Csatorna:
SBS
Műsorsáv: Hétfő & kedd 21:55
Start: 
2012. augusztus 13.
Epizódok száma: 24 epizód
Műfaj: fantasy, kosztümös

A sorozat sok szempontból hasonlít a Dr. Jin-re.

Itt is egy modern kori orvos utazik vissza a múltba, ám ezúttal a doktorunk nő és az időutazás célja is más.

Főszereplőnőnket, Eun Soo doktornőt (Kim Hee Sun – Smile Again) egy Korjo-beli harcos rabolja el és viszi magával 700 évvel vissza a múltba, hogy meggyógyíthassa a megsebesült hercegnőt.

A férfiasan tökéletes harcost (hah :P) Lee Min Ho (City Hunter) alakítja. A sorozatban rajta kívül szerepet kapott Lee Philip (Secret Garden) is.

Teaser:

Teaser2:

Arang and the Magistrate

Hangul: 아랑사또전
Csatorna:
MBC
Műsorsáv: Szerda & csütörtök 21:55
Start: 
2012. augusztus 15.
Epizódok száma: 20 epizód
Műfaj: kosztümös fantasy, misztikum, romantika, vígjáték és melodráma ömlesztve

A múlt hónapban nagy vonalakban már bemutattam a sorozatot, további részletekkel nem szolgálhatok.

Az eredeti legenda adott, viszont hogy mit hoznak ki belőle, majd csak az adásba kerüléssel derül ki. Biztos vagyok benne, hogy csavarnak majd egyet-kettőt a történeten és egy egészen komplex, érdekfeszítő sorozatot kanyarítanak belőle. Az alábbi trailer is ebbéli reményeimet támasztja alá (hú, egy költő veszett el bennem… kár, hogy annyira, hogy nem is lelelem). Van ebben a kis előzetesben minden: hátborzongató üldözés, vígjáték elemek, romantika.

Trailer:

To the Beautiful You

Hangul: 아름다운 그대에게
Csatorna:
SBS
Műsorsáv: Szerda & csütörtök 21:55
Start: 
2012. augusztus 15.
Epizódok száma: 16 epizód
Műfaj: vígjáték

A sorozat a Hanazakari no Kimitachi e c. manga koreai feldolgozása.

A történetet nem hiszem, hogy sokaknak be kellene mutatnom, hisz eddig már 3 adaptáció is született. A tajvani 2006-ban, az első japán sorozat 2007-ben (SP 2008), míg a remake 2011-ben látott napvilágot. Feltételezem, hogy legalább egyet majdnem mindenki látott.

Azért hogy ne érje szó a ház elejét, zanzásítva a lényeg:

adott egy fiatal lány, akit a képernyőn keresztül elbűvöl egy sportoló srác. A fiú egy szerencsétlen esemény hatására úgy dönt, feladja magasugró karrierjét. A lány mindent megtenne azért, hogy a fiút újra sportolásra biztassa. Képes odáig elmenni, hogy az Egyesült Államokból hazatér Koreába, majd fiúnak álcázva magát beiratkozik a srác iskolájába, csak hogy a közelében lehessen.

A “koreai Ashiya Mizuki“-t Goo Jae Hee-nek hívják és Choi Seol Ri (f(x)) alakítja, míg Sano (=Kang Tae Joon) szerepét a SHINee tag Min Ho-ra bízták.

Trailer:

Five Fingers

Hangul: 다섯손가락
Csatorna: 
SBS
Műsorsáv: Szombat & vasárnap 22:00
Start: 
2012. augusztus 18.
Epizódok száma: 50 epizód
Műfaj: zenés

Klasszikus zene, zongoraművészek, álmok, vágyak, tragédiák.

Az 50 részes dorama a Gentleman’s Dignity megüresedett helyére érkezik.

Főszerepben Joo Ji Hoon (The DevilGoong), Chae Si Ra (Empress Chun Chu), Ji Chang Wook (Warrior Baek Dong Soo), valamint a  T-ara tag Ham Eun Jung (Dream High).

A trailer igazán kellemes (a fülnek)… kár, hogy nem szeretem a makjang típusú sorozatokat.

Trailer:

Panda and Hedgehog

Hangul: 판다양과 고슴도치
Csatorna:
Channel A
Műsorsáv: Szombat & vasárnap
Start: 
2012. augusztus 18.
Epizódok száma:  epizód
Műfaj: romantikus vígjáték

A történet egy cukrászdában játszódik.

Pan Da Yang, azaz “Panda” (Yoon Seung Ah) egy életvidám, optimista lány, míg Go Seung Ji (Lee Dong Hae – Super Junior) egy pokróc természetű durva fickó, akit tüskés mivolta miatt az ismerősei csak “Süninek” (“Koseumdochi”) hívnak.

E két ember találkozásáról és összetűzésekkel terhes romantikus kapcsolatáról szól a sorozat.

A doramában szerepet kapott Choi Jin Hyuk is, aki a többségnek talán leginkább a 2011-es I Need Romance-ből lehet ismerős. Sajnos csak a kettes számú pasi szerepét osztották rá, ami legnagyobb bánatomra kevesebb képernyőidőt jelent. Nem mintha olyan kiemelkedően játszana, de a hangja és a megjelenése… ó, mamám… az INR-beli szerepével 16 óra erejéig nyálcsorgató fangörlt csinált belőlem (de csak arra a 16 órára. Csak miatta nem kezdenék bele ebbe a sorozatba). 😀

A kulisszák mögött:

Teaser (avagy tömény fanservise Donghae fanoknak):

~*~

Pontos időpont nélkül, de augusztusra prognosztizálva:

~*~

Ennyi lenne tehát az augusztus.

Én még mindig I Do, I Doelvonási tünetektől szenvedek. A mai napig háromféle angol felirattal és részenként minimum tízszer néztem végig a sorozatot, és még mindig nem untam rá. Az elejétől a végéig tökéletesen az ízlésem szerint alakult a történet, ugyanakkor egyáltalán nem volt kiszámítható, többször is megleptek egy-egy fordulattal a készítők… igazán ritka az ilyen. Élveztem minden percét. 🙂

Emiatt mostanában nem is nagyon néztem mást, és a várható sorozatok sem hoznak túlságosan lázba.

Azért a visszajelzések érdekelnek majd. Főleg az Arang és a Haeundae Lovers c. sorozatokkal kapcsolatosan. 🙂

Veletek mi újság?

Jó szórakozást kívánok ehhez a hónaphoz is! Már csak egy hónap a nyárból… hüpp… 😦

És most megyek és megvámolom a szülinapi tortám. Olyan ínycsiklandozóan fest, hogy nem bírok várni ebéd utánig. 😀

16 hozzászólás

  1. Boldog Szülinapot kívánok! 🙂
    Hú, mennyi jó dorama, a Five Fingers kivételével mindegyikre vevő vagyok. Hogy melyikre a leginkább? Azt szerintem mindenki kitalálja rólam. 😀 A gyerekszereplők egyébként 8 rész erejéig fognak szerepelni (állítólag).


  2. Szerintem is nagyon jó a felhozatal. Engem majdnem mindegyik érdekel, remélem többet is lefordítanak belőle.


  3. Boldog születésnapot!!!!
    Nálam egyértelműen a Hana Kimi koreai verzió nyert. Kedvenc mangám, imádom, így minden egyes alkalommal reménykedem, hogy most már valami értelmes adaptáció fog készülni (btw, én egy anime adaptációnak örülnék a leginkább, de arra már nem sok remény van szerintem). Ezen kívül érdekesen hangzik a Faith is és nagyon szép a Five Fingers trailere.
    Jaj, de jó lenne időt szakítani ezekre, de még az I Do, I Do-ba se kezdtem bele. 😦


  4. Nagyon boldog szülinapot neked! Remek az e havi kínálat. Engem mindenképpen a két kosztümös sorozat érdekel, és természetesen a HanaKimi feldolgozás. Nagyon szeretem ezt a fajta történetet, nem tudnám megunni.
    A Five Fingers-ről is olvastam már itt is ott is, bele fogok majd kukkantani, és a May Queen is megér egy misét, főleg Kim Jae Won miatt.


  5. Elfelejtettem tegnap: a May Queen-nek is van már trailere.


  6. Köszönöm a köszöntést! 😉

    timbo
    Köszi a trailert! Nem leltem. Jól néz ki. 🙂

    Sizame, Ayana

    A HanaKimiről is jöhet majd az első benyomás. 🙂

    Sizame
    Az I Do, I Do-t a minap “leteszteltettem” a párommal is. Jelentem 5 részt megnézett egy huzamba egy jajszó nélkül, sőt! még elemezte is a látottakat. 😀 Ez azért jó visszajelzés.
    Igaz pont a 6. résztől jön némi angst illetve a női szemmel kicsit jobban érthető témák (pro choice – pro life vita; nemi diszkrimináció, konzervatív családszemlélet vs. liberális, előítéletek, némi “noble idiotism”…).

    szokola
    Ha tippelnem kellene, azt mondanám: hogy a Faith és az Arang az a kettő sorozat, ahol bizton számíthatsz magyar fordításra is. 😉


  7. Isten éltessen sokáig!
    Hm hát az e havi felhozatalból akad egy-kettő ami érdekel.
    Kíváncsi vagyok mit hoznak ki a Hanakimiből. Talán a főzőcskés és időutazós sorozat. Majd meglátjuk. Mondjuk cirka 5-10 sorozat van a gépemen, amit még nem néztem meg. na de majd ha vége az olimpiának akkor neki kezdek.
    Köszönet az ismertetőt!


  8. Nagyon köszi az ismertetőket, jó így havi szinten összesítve olvasni őket. Engem most az időutazásos sorozataikkal nagyon becsavarítottak, így én azokat várom nagyon. Az Arang and the Magistrate-t az azsiaekkovei már felvette a közösségi fordításai közé, a Faith is nagyon remélem talál majd fordítót. A többiről még várom a későbbi visszajelzéseket.


  9. Szia! Eddig én is csak olvasgattam a beírásaidat, de most már tényleg veszem a fáradtságot, és először is megköszönöm a munkádat. Én személy szerint nagyon szeretem elolvasni a havi ajánlóidat. A többiekkel karöltve én is a két kosztümös sorozatot várom, és a mostanában futó doramákból nálam messze a Bridal Mask a favorit. Nem tudom h azt hányan nézitek de aki még nem nézett bele, annak mindenképp ajánlom. 😉


  10. Gylaci, Ági!
    Üdv, mindkettőtöknek! 🙂

    A Gaksital-ról (Bridal Mask) azt olvastam, hogy nagyon brutális, sorban halnak meg benne a szereplők már a legelejétől. Ezért kerülöm. Ha ilyen, akkor nem nekem való.

    Én főleg a romantikus vígjátékokat, valamint a családi sorozatokat preferálom. Néha jöhet egy kis dráma is, de nagyon ritkán. Melodráma még ritkábban. Akció pedig inkább csak ha mellékszál.


  11. Ja értem. Alapvetően én se vagyok erőszak kedvelő, de kétségtelen, hogy ez egy akciódús sorozat, és bizony halnak meg benne, szóval ha nem szereted az ilyet, akkor tényleg nem ajánlom. Ja és nagyon erős dráma is, semmiképp se a könnyed műfaj. De ha valaki szereti a jó színészi játékot, megható és fordulatos történeteket, gyönyörű zenével karöltve, az belenézhet. Amúgy érdekes, alapvetően én is a könnyedebb műfaj híve vagyok filmekben, de az ázsiai sorozatokból, egyértelműen a drámák tetszenek jobban. Valahogy az ő humoruk tőlem távol áll. Viszont az emberi érzelmek átadásában nagyon erősek az alkotásaik. Pl. a top favorit sorozat nálam a Princess’ Man, abban hihetetlen alakítások vannak. De persze tök szubjektív hogy kinek mi a megkapó. Szóval köszi a munkát, és csak így tovább. 😉


  12. Néhány benyomás (szigorúan személyes 🙂 – A To The Beautiful You-t már az első rész után “megvettem” :D. Tudom, tudom, szörnyen klisés már a sztori, de nekem még mindig bejön ez a felállás. A srácok édesek, és bár a lány – véleményem szerint,- elég csúnyácska, ezt egy cseppet sem bánom. Min Ho-t kicsit kétkedve fogadtam eleinte, főleg, mert kissé gyerekes kinézetűnek tartottam, de itt nagyon “megférfiasodott”. Igazi tinisztori, semmi meglepő, de bájos, és romantikus. 🙂
    A Faith-el már más a helyzet. Egyenlőre nem igazán tudom, hogy hova tegyem. Nagyon vegyesek az érzéseim a történettel, és a képi világgal kapcsolatban is. Lee Min Ho szokás szerint nagyon vonzó (nekem ez az egyik legfontosabb szempont :D), de ezzel még nem lehet eladni a filmet. Az is tetszik, hogy hasonló fantasztikum elemek vannak benne, mint A Legendában (nem véletlenül), de ott a rajzfilm effekt, ami elég furcsán hat. Még barátkozom vele. A doki néni szimpatikus is meg nem is, majd elválik. Talán, ahogy halad a sorozat előre, minden kialakul. A végére már biztosan tudni fogom, tetszett-e vagy sem. 🙂


  13. Köszi a visszajelzést! 😉

    Én kettőbe kezdtem bele eddig a fentiek közül: Arang és Haeundae Lovers.

    Egyértelműen az utóbbi tetszik jobban a többség véleményétől eltérően.
    Totál klisé az egész (amnézia; szegény szerencsétlen főhősnő, aki keményen küzd; szeretem-utálom viszony a főhősök között; Rómeó és Júlia felállás; téves halálhír; tettetett házasság; “születési”-titkok), mégis szórakoztató.

    A sorozat önmaga (és az összes többi klasszikus – aka “ma már klisésnek tartott” – dorama) paródiája.
    Tele van utalásokkal (is): hol a Winter Sonata, MacGyver vagy éppen az Equator Man zenéje szólal meg benne a legváratlanabb pillanatokban vicces pillanatokat teremtve (+ a When it’s at night-ban szereplő melódiákat is előszeretettel használják).
    Dőlök a nevetéstől, miközben nézem. 🙂
    Ugyanakkor fix, hogy ez a fajta humor nem mindenkinek jön be, s ha valaki nem érti az utalásokat, akkor az lehet a véleménye, hogy egy lapos, tucatsorozattal találkozott. 🙂

    Jut eszembe nézzétek az Answer to 1997/Answer Me 1997-t! 😉 Remek sorozat!
    Kimaradt a júliusi ajánlóposztból, mert azt hittem csak 8 részes (közben kiderült, hogy 8×2). 😦 Na, mindegy. 🙂

    Remek korrajz, és tele van popkulturális utalásokkal (melyek többségét csak úgy értem, ha elolvasom a dramabeans-en az összefoglalót – de ez sem von le a dorama élvezetéből).

    Ugyanis aki volt már tinédzser, ráadásul élt már 2000 előtt is, netán pont akkor volt tini, az bőven talál kapcsolódási pontot a szereplőkkel. VHS, vezetékes telefon, fiúbandák imádata (na ez nekem kimaradt, rajongok helyette most a csini színészekért)…), első szerelmek…
    Kedvenc szereplőim egyébként nem is a srácok közül kerülnek ki – Shi Won szüleiért vagyok oda. 😀


  14. Bria, minden szavaddal egyetértek. 😉


  15. Szia! a may queen-hez,hol találok magyar feliratott? *-*


  16. Szia!

    Nem tudok róla, hogy lenne.



Vélemény, hozzászólás?

