h1

Vallomás…

2014. november 22., szombat 16:47

Mennyire abszurd az, hogy mire ide jutnék, hogy írjak pár szót az újonnan induló (vagyis inkább már rég elindult) sorozatokról, addigra legtöbbjükhöz már magyar felirat is létezik?

Már sokadjára járok így, ami jól jellemzi, hogy mennyire le vagyok maradva mind a sorozatnézés, mind az ismertetőpublikálás terén.

(Sajnos) mindent nem foghatok rá az új munkámra, emellett is jutna (most már) elég idő, ha egyáltalán lenne mit néznem (ráadásul 5 hónap után végre pár nap szabadságom is akadt).

Viszont:

Egyszerűen nem találok olyan sorozatot, ami olyannyira lekötne, hogy hétről-hétre a falat vakarva várjam az új részeket.

Az utolsó ilyen talán a koreaiak közül a Secret Love Affair, míg a japánoknál a Saigo Kara Nibanme no Koi volt (a tajvaniakat általában nem nézem a vetítéssel párhuzamosan).

Mivel sajnos így írni sem tudok, gondoltam, hogy fordítsuk meg a dolgot, és ajánljatok ezúttal TI nekem valami nézhető nézendőt! 😉

Nektek volt mostanában valami olyan, ami TÉNYLEG, de TÉNYLEG odaszegezett titeket a monitor/tv elé? Akár a régebbiek, vagy a mostaniak közül.

Milyen például a Pinocchio (피노키오)?

Park Shin Hye játéka változott valamit (pozitív) irányba? Gonosz vagyok, tudom…

És mondjuk a Birth of a Beauty ( 미녀의 탄생)? A kiakasztó sztori (=fogyasszuk le a csajt és rögtön mindenki belehabarodik, mintha csak egy vékony lány lehetne szép és szerethető…) ellenére érdekes, érdemes?

Japán vagy tajvani sorozatnak, vagy filmajánlónak is nagyon örülnék! 😉

Nemrég ugyan Tamaki Hiroshi  miatt belekezdtem a Kyou wa Kaisha Yasumimasu-ba, de a feliratok lassabban szállingóznak, mint a koreai sorozatoknál szokott, így inkább itt kivárok.

Hogy mit láttam, mi tetszett, mitől másztam a falra, arról ITT a lista.

Köszönöm előre is!

Jó lenne, ha ismét lenne kedvem…

 

Reklámok

16 hozzászólás

  1. Szia! Rendszeresen olvasom az ajánlóid,több filmet a Te leírásod után kezdtem nézni.Ilyen pl.Greatest Marriage, igazán tabu témákat boncolgat.Házasság nem, gyerek igen ez mellett még munka is.A másik pedig a Pride and Prejudice, ügyészek nyomoznak (igaz nekem Choi Jin Hyuk miatt nagy kedvenc),a harmadik kedvenc pedig Tomorrow Cantabile.Komolyzene, zsenik aranyos történet nagyon jó főszereplő, igaz a a főszereplő leányzó egy kicsit irritáló, de elmegy.Nekem ezek nagyon tetszenek jó szívvel ajánlom most én neked.Szépe hétvégét kívánok gyomar 🙂


  2. Pinocchio nemrég kezdődött, eddig szerintem nem rossz, de még sok múlik azon mennyire ül le később a történet.
    Nekem az utolsó igazán bejövős sorozat, a nyáron az It’s okay, that’s love volt. Idén nekem ez a tuti befutó. Valahogy mostanában nekem se nagyon tetszett más. 😦 Ezt viszont mindenképp nézd meg ha eddig nem tetted volna meg. 😉


  3. Szia Kibou! 🙂

    Rég jártam itt, de úgy látszik, pont jókor kukkantottam be!
    Látom dobtad a koreai Nodamét, igazából már én sem követem. Azt hiszem, a negyedik résznél jártam, amikor “közbejött az élet”, és azóta nem igazán jutott eszembe, hogy elővegyem. [Szégyen szemre egy időre felfüggesztettem az eredeti japánt is. >.<] Most egyedül a Liar Game-et szeretném folytatni (ha lenne rá időm…), nekem nagyon tetszik az egész feldolgozás, talán a most vetítettek közül ez a legizgalmasabb. Mondom úgy, hogy a többibe még csak bele sem néztem! 😀 De ha lesz itt valami jó ajánlás, lehet, adok egy esélyt másnak is. Például a Pinocchio nagyon szúrja a szemem. Az IHYV író-rendező páros munkája Lee Jong Sukkal… de nem merem elkezdeni. Félek, hogy csalódás lenne. Plusz Park Shin Hye sem a kedvenc "színésznőm", de hát a Gaksitalt sem a főszereplőhölgy miatt néztem végig… 🙂
    A Birth of a Beauty nekem tökéletesen 200 Pounds Beuty sorozat változatnak tűnik, de az sem volt olyan rossz. [Bár a jó nem itt kezdődik….. :D] De ki tudja, lehet hogy jó.
    Az emberkék most a Misaeng-et éltetik amúgy nagyon, a nézettsége a nagy hármashoz hasonló, ami egy fizetős csatornától elképesztő teljesítmény. Lehet, megdönti a Reply 1997 rekordját…? 🙂 Még most sem néztem bele, de szerintem bele fogok lassan, böki a csőröm, hogy mi köt le benne ennyi embert. Állítólag teljességgel munkahelyi dráma, szóval biztos elég életszagú lehet. Az olyanokat meg szeretem. 🙂 Plusz Kang So Ra… nagyon jó karaktereket szokott kapni, és színésznőnek sem utolsó, egyáltalán nem!

    Hah, a Kyou wa Kaisha Yasumimasu-ba én is belenéztem, de az eddigi két rész alapján az egyetlen jó dolog benne Tamaki Hiroshi. 😦 Nem hiszem, hogy folytatom, max "tekergetve", a jó(bb) jeleneteket nézegetve.

    Amúgy néha belekukkantok a Dramabeans recapjaiba, azok sokat segítenek a döntésnél, hogy mi érdemes a figyelmemre és az időmre, és mi nem. 🙂

    Egyébiránt, hogy a kérdésre is válaszoljak, ami odaszögezett a képernyő elé… na az nem mostanában volt. Talán még az I Hear Your Voice volt ilyen. Áh, meg az Angel Eyes. Hiába, kicsit szégyellem is, de azt nagyon megszerettem. És ki ne hagyjam az Ugly Alert-et… (Kang So Ra és Im Joo Hwan, na meg Choi Tae Joon elképesztőek benne!)


  4. Na, újra netközelben.

    Köszönöm, hogy írtatok!

    @gyomar
    A Tomorrow Cantabile sajnos nekem annyira nem jött be, pedig örültem volna neki. A történetet imádom, de a japán feldolgozás elfogultság nélkül is messze jobban sikerült. Már az első kettő részben több logikai bukfenc volt, a történet kevésbé áll össze, mint az eredetinél. 😦

    @matyagi
    Az It’s okay-t én is nagyon szórakoztatónak találtam 😉 , talán csak az utolsó rész volt az, amit egy kicsit máshogy képzeltem.

    @Nevala
    Bevallom, meglepett, hogy milyen jól szerepel a Misaeng a nézettségi listán.
    Én 4 részen vagyok túl, de még mindig nem fogott meg igazán. A szintén tvN-es Plus Nine Boys sokkal hamarabb megvett magának.

    Örülök, hogy említetted az Angel Eyes-t!
    Annak idején az első kettőt nagyon jónak találtam belőle, de akkor nem voltam olyan hangulatban, hogy folytassam is. Talán, teszek vele egy újabb próbát!

    (A Kyou wa Kaisha Yasumimasu kapcsán teljesen egyetértünk. 😦 Kár, hogy Tamaki csak second. Főleg, mivel a főfiú hihetetlenül semmilyen. Egyébként nem lenne rossz sorozat, például az is kifejezetten tetszik ahogy a lány szüleit és a kapcsolatukat ábrázolják. Szívmelengető.)


  5. Kibou:
    Az Angel Eyes-hoz hajrá! Bár előre kell hogy figyelmeztesselek, az első két rész a legjobb az egész sorozatban. Meg talán a 19. rész első fele. 🙂 De én nagyon megszerettem Lee Sang Yoon-t benne, szóval még Goo Hye Sun-nak is megbocsájtottam, amiért ő a főszereplőhölgy. (Nem igazán csípem a lányt.) De most a Liar Game-ért ácsingózok nagyon, szerintem szuper volt, megállta a helyét feldolgozásként és önálló történetként is. Lehetséges a második évad, ahogy a Misaeng-nél is fontolgatják. Háh, jó lenne. A tvN beindult! A Plus Nine Boys-zal már szemezgettem, jó a sorozat?

    Hah, a KwKY-nál megvárom a végét és a nézők véleményét. Hátha a végére valahogy jobb lesz az egész. 🙂


  6. Hmm, most megint (egy csöppet) elbizonytalanítottál. 😀 Lee Sang Yoon-t egyébként én eddig is csíptem, pont ezért is írtam fel anno a listámra az Angel-t. Még a My Daughter Seo Young-ban láttam, abban nagyon jó volt (az a sorozat egyébként is remek – egy-két epizódot leszámítva a közepén, végig tetszett).

    Plus Nine… ha jellemeznem kellene, inkább a kedves, aranyost mondanám rá. Szimpatikus szereplők, reális történetvezetés. Nem rágod le a körmöd izgalmadban, de határozottan kellemes szórakozást nyújt.

    A Liar Game-ben hiába szintén ott LSY, valahogy a pozitív vélemények ellenére sem vonz. Látatlanban úgy érzem, nem az én műfajom. Lehet, később mégis teszek egy próbát.


  7. Óh, Lee Sang Yoon-t szeretem. Tényleg. 😀 Csak olyan sok helyen olvastam más véleményt róla, hogy félve írom ki ezt bárhova. Én egyébként még a The Duo-ban ismertem meg, az utána lévő szerepei pedig egyre jobban megkedveltették őt velem. Mára már imádom! (A My Daughter… pedig egy hihetetlen sorozat, még a nyáron fejeztem be, de a mai napig visszanézek pár jelenetet belőle [KBSWorld megosztotta a YouTube-on.], az egy kincs!)

    Az Angel Eyes… végig nagyon szép történet, csak kicsit másabb már a stílusa a felnőtt epizódoknak. Az első két részben valahogy (nekem) minden tökéletes volt. De a folytatás is nagyon jó, csak… magasra tették a lécet az indításnál. 🙂

    Megnézve a Plus Nine Boys szereplőgárdáját, szerintem meg van a következő sorozatom.

    Hú, várom a napot, amikor belenézel a Liar Game-be. Mármint… amikor lemaratonozod majd. 😉


  8. “Nektek volt mostanában valami olyan, ami TÉNYLEG, de TÉNYLEG odaszegezett titeket a monitor/tv elé? Akár a régebbiek, vagy a mostaniak közül.”

    Most már bölcsebb vagyok pár héttel.
    MISAENG. Ez egy elképesztő sorozat. Még két részt nem láttam, de az első 18 része hihetetlenül jó volt. Nem is hittem volna, hogy ilyen jó sorozatot is tudnak csinálni Koreában. Remélem lesz második évad, mert nagyon jó karaktereket alkottak, nagyon érdekel a további életük! 🙂 Szóval EZ az, ami mostanában nagyon lekötött!

    Pinocchio – egyedül a bátyó sorsa izgat, meg a szuper cameók a forgatókönyvíró korábbi műveiből. Pl. most Oska (Cha) ügyvéd, meg Suzy (bár ő csak egy képen). Nagyon szépen adagolják. Ja, és a mellékhegedűs srác ritka kincs.
    Szóval ez nem szegez oda a képernyő elé, de egész jó. Nem egy IHYV-szint (számomra), de elnézegetem.
    Viszont Misaeng über alles! 😀

    Kibou, arrafelé miújság? Esetleg egy decemberi szemezgetés? Mármint ha van rá időd! 🙂


  9. Szia!

    Igaz, ezt régebben írtad, de én is ezzel a problémàval küzdöttem. Nem talàltam egy igazàn jó sorozatot sem. Eddig. Ami most megy és nagyon ajànlom mindenkinek: Healer. Elképesztően jó, izgalmas, vicces, romantikus stb. Meg van benne minden ami kell: jó színészek, jó sztori, jó zene. Kell ennél több? ^ ^ Nàlam benne van a Top 3-ban.Csak ajànlani tudom. Van hozzà magyar felirat is a http://dwaejitokki-fansubs.gportal.hu/gindex.php?pg=36566883 oldalon. (Bocsànat, remélem nem baj, hogy ha megosztom a linket)


  10. Hmm… jó, hogy szóba került a Healer. Tényleg nagyon jó kis sorozat. A rendezés, a színészek, a forgatókönyv… külön-külön nem eget rengetőek, de együtt valahogy… varázslatosak. DramaBeans-en is találgatták, mi lehet benne ennyire elbűvölő, ők se tudják, én sem tudom, de nagyon jó nézni. És az első OST, az Eternal Love pedig csodás. Minden nap hallgatom.

    És ha már csodás zene, a Kill Me, Heal Me első betétdala egyszerűen levett a lábamról. Annyira hangulatos, ütős, pörgős és epikus egyszerre! És az első jelenet, amibe berakták, az máig a kedvencem. (Első rész, amikor először bukkan fel Shin Se Gi). Maga történet tetszik, a megvalósítás néha nagyon furcsa. [Bár a Jekyll-es sorozatnál eddig mindenképp jobban tetszik!!!] Időnként meginog a kedvem, hogy nézzem-e, de akkor mindig bevágnak egy nagyon jól eltalált jelenetet… szóval ez afféle se-veled-se-nélküled sorozat. De Ji Sung alakítása naaaagyon tetszik. Lee Bo Young szerencsés lehet ilyen férjjel! 😀


    Kibou, egyébként az lemaradt, hogy Kellemes Karácsonyt, meg az, hogy Boldog Új Évet! De remélem a jókívánságaim nélkül is így telt! 🙂 Miújság? Nagyon régen hallottunk felőled. 😦


  11. Liar Game.

    A sok mainstream, hulladék koreai dorama között kifejezetten üdítő sorozat, még akkor is ha japán eredetiből adoptálták.

    A sorozatnak félelmetesen jó hangulata van. Aki járatos a japán anime-ok világában annak leginkább a “Death Note” két kultikus szereplőjének a csatározása jut majd eszébe Yagami Light és L személyében, valamint a klasszikusok közül talán a “12 dühös ember”.

    2014-ben a “Secret Love Affair” mellett ez talán az egyedüli amit maradéktalanul élvezhet az ember, a többi egykaptafás, kiizzadt sorozat nem sok vizet zavart a leáldozóban lévő korean wave felhozatalában.

    Szerintem…


  12. Egy kérdés: A misaenghez van valahol magyar felirat? Mert nem találtam…


  13. Nevala, örülök, hogy neked is tetszik! ^ ^ Tényleg fantasztikus sorozat♡ Minden perce izgalmas, egy pillanatra sem unatkozik az ember. 🙂
    Tényleg? Azt hittem csak én vagyok ilyen nagy Eternal Love rajongó. Én is minden nap meghallgatom legalàbb hàromszor. ^ ^

    Közben el kezdtem nézni a Ghost (Fantom) című sorozatot amíg a Healer újabb feliratàra vàrok. Először csak unalom űzésként indult, de ma màr annyira szeretem mint a Healer-t. Mert épp olyan jó. Izgalmas, fordulatos, tele meglepetésekkel. Szintén 5*-ös a történet, a szereplők, színészek, zene. Minden. Csak ajànlani tudom. Van hozzà magyar felirat is. 🙂
    Healer & Ghost ♡
    ^ ^


  14. Kedves Mermalior!
    Írtad a Liar Game c. sorozatot, ezzel teljesen egyetértek. Nem volt olyan pillanat, amin unatkozni lehetett volna. A három főszereplőn kívül én rendkívül megszerettem benne Jaime-t is. A játékok pedig nagyon rafináltak és kreatívak voltak. Nem tudom, mertem-e volna játszani egy ilyen játékban. 😀 A Death Note-os párhuzam tetszik, de eddig nem is gondoltam rá. Mivel a Liar Game is alapból manga volt… de szerencsére a koreai verzió feldolgozás volt, nem pedig live action. Jó kis csavarintásokat tettek bele! 🙂
    A Misaeng-hez eddig nem létezik magyar felirat, de pár hete Ancsa tudakolta meg az egyik oldalon (Doramamajom – Napi frissek), hogy szabad-e… na AZ még milyen jó sorozat volt…

    Kira, hű, téged tényleg nagyon levett a lábadról a mi kis Healer-ünk. 😀 Én egyébként leginkább a múltbéli szálat szeretem nagyon, és az anya karaktert. Meg hacker Ahjummát. Utána jönnek csak a főhősök… 😀
    A Ghost-ot még nem láttam, de tényleg jó kritikákat olvastam róla. 🙂

    Kibou, téged meg hiányolunk! 🙂


  15. Nevala, ez így van. 🙂 Még be se fejeztem, de màr eldöntöttem, hog újra meg fogom nézni. 😀 Nagyon szeretem.
    Igen, én is szeretem a múltbéli jeleneteket. Ó, Cha Young Shin anyukàjàt, Myung Hee-t én is nagyon kedvelem. Annyira kedves nő. 🙂 Àh, Ahjumma nagyon jó karakter. XD Én is szeretem. Nàlam a két főszereplő az első. Hehe ^ ^ Viszont Kim Moon Ho-t alakító színész hangja nagyon tetszik. De a legesleges legjobb természetesen Healer. :p

    A Ghost-ot azóta màr be is fejeztem. ^ ^ Nagyon-nagyon jó volt. 🙂 Nem egy romantikus sorozat, szóval nagyon különbözik az eddig làtott sorozatokhoz. De ettől függetlenül (vagy épp ezért) tetszett.
    Elkezdtem a Dr. Frost-ot is nézni, eddig tetszik. 🙂


  16. Én se nagyon nézek manapság ázsiai sorozatokat, hogy miért nem tudom, de régebben rendszeresen olvastalak és néztem ezeket a sorozatokat. Szerintem nem baj, ha olyan sorozatról írsz, amiről van felirat, nem mindenki van képben úgy se az aktuális sorozatokról.
    A kenveceim: Scent of Woman, Protect the Boss, Prosecutor Princess, Queen In Hyun’s Man és persze a Secret Garden és a My name is Kim Sam Son is.
    Szerintem írj nyugodtan, mert nincs mindenki képben az aktualitásokról és csak néha néz meg egy-egy írást, hogy találjon egy jó kis sorit 🙂 , ami kikapcsolja.



Vélemény, hozzászólás?

